Alle informatie over een ijzertekort, inclusief recepten en andere voedingstips

3 Manieren om een ijzertekort te voorkomen

3 Manieren om een ijzertekort te voorkomen

Heb je je gerealiseerd dat een ijzertekort voorkomt onder ongeveer 20% van de bevolking van de wereld? Het is bovendien de meest algemeen erkende soort tekort veroorzaakt door onvoldoende dieet toelating of opname van ijzer. Zijn dat als het kan, in het geval dat u de nadelige gevolgen van ijzergebrek als gevolg van afwezigheid van ijzer in je lichaam ervaring, niet opnieuw kijken op die giftige ijzersupplementen. Neem gewoon na deze drie preventieve manieren en je bent in transit van beter leven.

1 Eet voedsel dat rijk is aan ijzer

De beste voedingbronnen van ijzer zijn volkoren haver, groenten, en vis. De beste plantaardige bronnen zijn groene groenten, bijvoorbeeld, droge lotus stengels, bloemkool , en raapstelen; biologische producten, bijvoorbeeld, donkere bessen, watermeloenen, rozijnen, en gedroogd fruit. Niettegenstaande, ijzer van deze levensonderhoud zijn moeilijk voor het lichaam te behouden. Het is voorgeschreven dat je schepsel items, die heemijzer bevatten eten. In het geval dat u wat mager vlees, vissen, of gevogelte met bonen of Dim groene greens bij een avondmaal mengt, u opname van plantaardige bronnen van ijzer tot drie keer verbeteren. Levensonderhoud rijk aan vitamine C bovendien ijzertabletten slikken.

2 Kook met gietijzeren pannen

Wist u dat het koken in gietijzeren pannen kan aanzienlijke hoeveelheden ijzer toe te voegen aan uw voedsel en in je lichaam? Ja, het is waar en dit werd bewezen door onderzoekers die getest 20 voedingsmiddelen. Zure voedingsmiddelen die een hoger vochtgehalte hebben, zoals appel en Spaghettisaus, absorberen de meeste ijzer. In feite, voor 100 gram van elke (ongeveer 3,5 oz.), de appel verhoogd in ijzergehalte van 0,35 mg tot 7,3 mg, en de Spaghettisaus sprong van 0,6 mg tot 5,7 mg ijzer.

Voedsel dat voor langere tijd wordt gekookt absorbeerde meer ijzer dan voedsel dat sneller werd verwarmd. Voedingsmiddelen bereid met een nieuwere ijzeren koekenpan geabsorbeerd meer ijzer dan die gekookt in een oudere. Voedingsmiddelen die werden gekookt en geroerd meer vaak geabsorbeerd grotere hoeveelheid ijzer, omdat ze in contact kwam met het ijzer vaker. Voedingsmiddelen zoals hamburger, mais tortilla’s, maisbrood, en de lever met uien zal niet absorberen veel ijzer als gevolg van de kortere kooktijden.
Deze lijst werd verstrekt zodat u algemeen idee van het verschil in dieet ijzerinhoud hebben wanneer het koken in een gietijzer pan:

Voedingsmiddelen getest (100g/3.5 oz) = ijzergehalte bij RAW = ijzerinhoud na het koken in gietijzeren pan
  • Appel, ongezoet = 0.35 mg = 7.38 mg
  • Spaghetti saus = 0,61 = 5,77
  • Chili met vlees en bonen = 0,96 = 6,27
  • Medium witte saus = 0,22 = 3,30
  • Roerei = 1,49 = 4,76
  • Spaghetti saus met vlees = 0,71 = 3,58
  • Rundvlees groente stoofpot = 0,66 = 3,4
  • Gebraden ei = 1,92 = 3,48
  • Spaanse rijst = 0,87 = 2,25
  • Rijst, Wit = 0,67 = 1,97
  • Pan geroosterd Bacon = 0,77 = 1,92
  • Gepocheerd ei = 1,87 = 2,32
  • Gebakken kip = 0,88 = 1,89
  • Pannenkoeken = 0,63 = 1,31
  • Pan fried groene bonen = 0,64 = 1,18
  • Pan geroosterd Hamburger = 1,49 = 2,29
  • Gebakken aardappelen = 0,42 = 0,8
  • Gebakken maïs tortilla’s = 0,86 = 1,23
  • Pan-gebakken rundvlees lever met uien = 3,1 = 3,87
  • Gebakken Cornbread = 0,67 = 0,86

3 Gebruik geen volle melk de eerste 12 maanden na de bevalling

Volle melk bevat zoveel ijzer per liter als moedermelk, maar slechts een zeer klein deel is eigenlijk geabsorbeerd in het lichaam. Echter, het ijzer in de moedermelk is zeer goed geabsorbeerd door baby’s. Daarom, moedermelk is een van de beste bronnen van ijzer voor de baby die al het ijzer nodig (met alle andere voedingsstoffen en voordelen) voor de eerste 6 maanden van het leven. Conclusie: borstvoeding is de beste manier om te voorkomen ijzertekort bij baby’s. Als borstvoeding is geen optie, of is gestopt voor 9-12 maanden, dan ijzer-versterkte formules, die toegevoegd ijzer bevatten, moet worden gegeven aan baby in plaats van volle melk.

Dingen om te onthouden:
* Chronisch bloedverlies, tijden van verhoogde behoefte zoals zwangerschap, en de krachtige oefening kan ijzergebrek teweegbrengen.
* Neem geen ijzersupplementen, tenzij geadviseerd door uw arts.
* Er zijn twee soorten ijzer: Heem ijzer (gevonden in dierlijk voedsel) en nonheem ijzer (gevonden in plantaardige voedingsmiddelen).
Het combineren van voedsel dat hoog in Heem ijzer met nonheme ijzer voedsel is verhoogt de opname.
* Houd ijzersupplementen uit de buurt van kinderen – zo weinig als een tot drie gram kan een kind te doden onder de zes jaar.



Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *